پیش بینی می شود که در زمینه ی توسعه ی فناوری و جذب سرمایه گذاران خارجی تا چند سال آینده مسقط گوی سبقت را از شهر دبی خواهد ربود. اهمیت فراوان دولت عمان به توسعه و نوسازی زیر ساخت های شهری و خدماتی مخصوصا در زمینه ی سلامت گواه از تمایل دولت عمان برای تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی به این کشور می باشد. این در حالی است که تنها ۵۵ درصد از جمعیت این کشور را مردمان بومی عمان و حدود ۴۵ درصد را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

فرصت های سرمایه گذاری در عمان

عمان با کشورهای تولید کننده بزرگ نفت مانند عربستان، امارات و یمن هم مرز می باشد.  از این رو اقتصاد آن تا حدی متاثر از حوادث اثر گذار در حیطه­ ی انرژی می باشد.  

اما در سال های اخیر کشورهای حاشیه ­ی خلیج فارس تمرکز خود را از بخش استخراج نفت به سمت فن آوری و حمایت از کسب و کارهای نوپا معطوف کرده اند. عمان نیز از سرمایه گذاران خارجی که مایل به ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور هستند دعوت به عمل می آورد.

بر طبق آمار، اقتصاد کشور عمان در سال ۲۰۱۸ ، ۵.۲ درصد رشد داشته است. این امر یکی از دلایل قانع کننده برای ورود سرمایه گذاران خارجی به این کشور است. دولت نیز برنامه های حمایتی خود را در قابل اسناد توسعه ای ۲۰۴۰ و ۲۰۵۰ به وزارت خانه های ذیربط ابلاغ کرده است که در آنها توجه ویژه ای به افزایش تولید ناخالص ملی از طریق جذب سرمایه خارجی شده است.

مسقط، پایتخت این کشور و همچنین بزرگ ترین شهر آن محسوب می شود . علاوه بر این، یک مکان عالی برای راه اندازی کسب و کار شما به خاطر وجود شبکه زیر ساخت مدرن خواهد بود. دسترسی آسان به بازارهای جهانی، محیط سرمایه گذاری ثابت و امن، نیروی کار تحصیل کرده و ماهر، اقتصادی قدرتمند، شبکه های بین المللی مناسب و توافق نامه های تجاری از دیگر مزیت های این شهر زیبا به شمار می روند.

دسته‌ها: اخبار

دیدگاهتان را بنویسید