شرایط اخذ ویزای کار در عمان بدین صورت است که افراد حتماً باید یک کفیل یا همان کارفرما داشته باشند و یا یک شرکت دعوت نامه کاری برای فرد ارسال کند. کفیل یا شرکت باید اجازه کار افراد را از اداره کار عمان و پلیس این کشور دریافت کرده، سپس می تواند برای متقاضی دعوت نامه ارسال نماید. متقاضی کار در عمان با داشتن دعوت نامه به سفارت این کشور مراجعه کرده و ویزای کار را دریافت می نماید. سن متقاضیان کار در عمان بین ۲۱ تا ۶۰ سال می باشد. افراد برای پیدا کردن کفیل یا پیشنهاد شغلی می توانند با مشاوران ما در تماس باشند. به این نکته توجه داشته باشید که کشور عمان نیز مانند سایر کشورها انواع ویزا دارد که ما در این مقاله به ویزای کار این کشور می پردازیم.

 

شرایط اخذ ویزای همراه برای کار در عمان

عموماً همراه به معنای همسر و فرزند زیر 18 سال تلقی می شود، اما در کشور عمان فرزند تا سن 21 سال نیز می تواند ویزای همراه داشته باشد. به صورت کلی اگر در کشور عمان شاغل باشید و ویزای کار داشته باشید، این اجازه را دارید که برای اقامت همسر و فرزندان زیر 21 سال اقدام نمایید. باید توجه داشته باشید، این امر به شرطی امکان پذیر است که از لحاظ مسکن و درآمد شرایط مناسبی داشته باشید و با ارائه ی مدارک این امر را به اداره مهاجرت عمان اثبات کنید. نکته قابل توجه این است که همراه در کشور عمان اجازه ی کار ندارد.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در عمان

مطابق با بیانیه صادر شده توسط پلیس عمان مدارکی که متقاضیان اخذ ویزای کار عمان باید به سفارت ارائه دهند به شرح  زیر است:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 7 ماه
  • مدارک شناسایی با ترجمه انگلیسی
  • در صورت نیاز ارائه سوابق کاری
  • مدارک تحصیلی با ترجمه انگلیسی
  • دو عکس 4×6
  • داشتن نامه پیشنهاد شغلی از طرف کفیل یا کارفرما در واقع این نامه مهمترین مدرک برای اخذ ویزای کار در عمان می باشد.

نکته: توجه داشته باشید که این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

 

نحوه کاریابی در عمان

متقاضیان کار در عمان باید در نظر داشته باشند که داشتن تخصص و یا مهارت در رشته تحصیلیشان شانس کار را برای آن ها افزایش می دهد. زبان رسمی کشور عمان عربی است، اما برای کار دراین کشور باید در زبان انگلیسی را مسلط باشید و الزامی برای یادگیری زبان عربی وجود ندارد. به صورت کلی شرایط اخذ ویزای کار در عمان و کاریابی در این کشور از دو طریق امکان پذیر است. روش اول به این صورت است که متقاضی کار در عمان به صورت توریستی به این کشور سفر کند و به صورت حضوری با کارفرماها ملاقات داشته باشد؛ که این امر آسان نیست. روش دوم استفاده از سایت های کاریابی می باشد؛ کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

 

نکات تکمیلی برای استخدام و اخذ ویزای کار در عمان

باید به این نکته توجه داشته باشید که سه ماه پس از صدور ویزای کار و تایید آن، فرد اجازه ی اقامت به مدت دوسال در کشور عمان را دریافت می نماید و این مجوز قابل تمدید می باشد. درصورت عدم تمدید ویزا در زمان مشخص شده، ملزم به پرداخت 50 ریال عمانی جریمه می باشید. از مهم ترین مزایای ویزای کار عمان این است که با داشتن آن محدودیتی برای ورود و خروج به عمان نخواهید داشت.

دسته‌ها: وبلاگویزا

دیدگاهتان را بنویسید