راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در ابوظبی
ابوظبی یکی از هفت امارتی است که امارات متحده عربی  (The UAE)را در شرق شبه جزیره عربستان تشکیل می دهند. «ابوظبی» به شهر اصلی آن امارت اطلاق می‌شود. امارت مدرن ابوظبی با تشکیل امارات متحده عربی در سال 1971 ایجاد شد. این امارت دارای وظایف قانونی، سیاسی، نظامی و اقتصادی با سایر امارات در چارچوب فدرال است، اگرچه هر امارت دارای صلاحیت قضایی برخی از وظایف مانند قوانین مدنی است. این امیرنشین از نظر مساحت بزرگترین، و دومین امیرنشین از نظر جمعیت پس از دبی است که بیش از سه چهارم مساحت کل را به خود اختصاص داده است. با دبی، این یکی از تنها دو امارتی است که دارای حق وتو در مورد مسائل مهم در امارات است.

مراحل کلیدی برای شروع کسب و کار و ثبت شرکت در ابوظبی:
اگرچه امارات متحده عربی به خاطر مقاصد گردشگری منحصر به فرد و متنوع خود مشهور است، اما این شهرت بیشتر به جامعه تجاری جهانی آن برمیگردد. اقتصاد باز و پویا، نرخ مالیات پایین، مالیات واردات پایین و موقعیت استراتژیک کشور را به مرکز اصلی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی تبدیل کرده است. تلاش های بی وقفه ای از سوی دولت برای تسهیل تجارت در امارات صورت گرفته است و تمرکز ویژه بر پایتخت بوده است. بنابراین، اگر قصد دارید شرکت خود را افتتحاح کنید یا روی یک پروژه توسعه برای یک شرکت بزرگ کار کنید، در اینجا نحوه راه اندازی کسب و کار در ابوظبی ذکر شده است.
راهنمای گام به گام نحوه راه اندازی کسب و کار در ابوظبی:
ابوظبی که بزرگترین امیرنشین از نظر مساحت و دومین جمعیت بزرگ امارات را داراست، مزایای بی شماری را برای تجارت جهانی ارائه می دهد. همچنین فرصت‌های بسیار خوبی را برای شرکت‌های کوچک، متوسط ​​و استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند تا آرزوی خود به سمت رشد تصاعدی را تحقق بخشند. علاوه بر این، اصلاحیه اخیر دولت که به مالکیت 100 درصد خارجی در امارات اجازه می‌دهد، فرصت‌های بی‌پایانی را برای ایجاد کنندگان کسب و کار باز کرده است. از این رو، بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی به دنبال راه اندازی کسب و کار در ابوظبی برآمده اند.
راه اندازی کسب و کار در ابوظبی:
سیاست های امارات متحده عربی برای تجارت بسیار مناسب است. دولت از سرمایه گذاران محلی و جهانی استقبال می کند. راه اندازی کسب و کار در ابوظبی نسبتاً ساده و خوشبختانه عاری از تشریفات است. سرمایه گذاران برای راه اندازی کسب و کار در ابوظبی باید مراحل زیر را انجام دهند.
 فعالیت تجاری
اولین مرحله شناسایی فعالیت تجاری/بازرگانی است. الزامات قانونی و همچنین هزینه های صدور مجوز، بسته به ماهیت کسب و کار شما تغییر می کند. شش نوع مجوز کسب و کار در امارات وجود دارد: صنعتی، گردشگری، حرفه ای، تجاری، کشاورزی و شغلی. کسب و کار می تواند چندین جریان از فعالیت ها را انجام دهد و لازم به ذکر است بیش از 2000 زیرمجموعه برای راه اندازی کسب و کار در امارات وجود دارد.
شکل قانونی کسب و کار:
هنگامی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار در ابوظبی دارید، انتخاب چارچوب مالکیت کسب و کار ضروری است. گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. هنگام انتخاب یک سازه دقت لازم است زیرا قوانین و مقررات متفاوتی برای هر فرم قانونی اعمال می شود. گزینه ها عبارتند از:
                    مشارکت عمومی
                    مشارکت محدود
                    شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
                    شرکت سهامی عام (سهامی عام)
                    شرکت سهامی خاص (PrJSC)
                    شرکت عمران
                    شعبه شرکت محلی
                    شعبه شرکت GCC
                    شعبه شرکت خارجی
                    شعبه شرکت منطقه آزاد
                    مؤسسه انحصاری
                    شرکت های هلدینگ
 
ثبت نام تجاری
یکی از گام‌های حیاتی هنگام در نظر گرفتن افتتاح یک تجارت در ابوظبی، انتخاب نام تجاری شماست که بعنوان مرحله دیگر در نظر گرفته میشود. هنگامی که نامی را انتخاب کردید، باید در دپارتمان توسعه اقتصادی امارات (DED) ثبت شود. با این حال، نام تجاری اگر معیارهای زیر را نداشته باشد ممکن است رد شود:
  • نام پیشنهادی نباید برخلاف نظم یا اخلاقیات عمومی باشد.
  • این نام نمی‌تواند حاوی نام‌های مقامات دولتی، مذهب، نام‌ها ،آرم‌ها و لوگوها باشد.
  • هر نام منحصر به فردی باید با نام اختصاری (شکل حقوقی شرکت) مثل EST، PrJSC و غیره دنبال شود.
  • نام باید با فعالیت تجاری پیشنهادی مطابقت داشته باشد.
  • نام باید منحصر به فرد باشد و نباید در گذشته در تجارت دیگری ثبت شده باشد.
 در طی مراحل ثبت نام، فاکتور پرداخت (یا شماره تراکنش) صادر خواهد شد. هزینه می تواند بسته به نوع کسب و کار متفاوت باشد و پرداخت باید ظرف 30 روز انجام شود. DED فقط نام های تجاری را ثبت می کند و برای ثبت علامت تجاری در امارات، مرجع قانونی مورد نظر وزارت اقتصاد است.
اخذ تاییده اولیه:
پس از دریافت گواهی نام تجاری شرکت خود، DED تأییدیه اولیه را برای راه اندازی یک تجارت در ابوظبی صادر می کند و این مرحله بعدیست. این تاییدیه به سرمایه گذار اجازه می دهد تا برای مجوز تجاری اقدام کند. مرجع مربوطه برای تاییدیه ها با توجه به نوع کسب و کار متفاوت است. سرمایه گذاران خارجی همچنین باید از اداره کل اقامت و امور خارجی (GDRFA) تأییدیه بگیرند.
اخذ تاییدیه از نهاد های مربوطه:
پس از دریافت تاییدیه اولیه، اقدام بعدی انجام کلیه الزامات و اخذ تاییدیه از نهادهای دولتی مربوطه است. برخی از مشاغل فقط به تأییدیه وزارت توسعه اقتصادی نیاز دارند.
با همکاری وزارت توسعه اقتصادی (DED)، برخی از ارگان های ایالتی مجوزها را به صورت آنلاین صادر می کنند. لیست آن شامل موارد زیر میباشد:
  • مرکز مدیریت پسماند
  • شورای عالی نفت
  • وزارت امور خارجه
  • ریاست امنیت داخلی General Directorate of Civil Defense
  • اداره کل ورزش و جوانان
  • وزارت حمل و نقل
  • شرکت خدمات فاضلاب ابوظبی
  • دپارتمان بهداشت عمومی (منطقه غرب، العین و ابوظبی)
  • مرکز ایمنی و بهداشت محیط زیست
  • اتاق بازرگانی و صنعت ابوظبی
  • مرکز آموزش و فنی و حرفه ای ابوظبی
اساسنامه شرکت MOA
اشکال قانونی کسب و کار ذکر شده در ادامه نیاز به اساسنامه شرکت دارند:
مشارکت محدودشرکت با مسئولیت محدود (LLC)شرکت سهامی عام (سهامی عام)شرکت سهامی خاص (PrJSC)MOA ها و همه این قراردادها توسط سردفتر اسناد رسمی، دادگاه ها و شرکت های حقوقی مستقر در امارات تهیه و تأیید می شود. هر کسب و کاری که متعلق به ساکنان غیر شورای همکاری خلیج فارس است باید یک نماینده خدمات محلی در کشتی داشته باشد. توافق دو طرف توسط دادگاه یا دفتر اسناد رسمی تأیید می شود. عضویت اتاق بازرگانی و صنعت ابوظبی
بعنوان مرحله دیگر، طبق قانون 7 مصوب 1988، کلیه افراد اعم از شهروندان امارات متحده عربی یا اتباع خارجی که به هر شکلی به فعالیت های صنعتی، تجاری، یا حرفه ای در ابوظبی مشغول هستند، باید عضویت اتاق بازرگانی و صنعت ابوظبی را کسب کنند. این امر در مورد مالکان انحصاری، نمایندگان شعب و شرکت ها صدق می کند. طبق این قانون، وظیفه اصلی اداره توسعه اقتصادی ابوظبی، سازماندهی مجدد بخش تجارت و امور اقتصادی و پیشنهاد سیاست ها و قوانین مرتبط است. برای این منظور، این وزارتخانه مسئول سازماندهی جنبه های مختلف بخش اقتصادی در ابوظبی از طریق ایجاد سیاست های اجرایی و عملیاتی، مقررات، استانداردها، سیستم ها، تصمیمات و بخشنامه های ساماندهی این بخش است. این وظیفه بر عهده بخش سیاست ها و قوانین وزارتخانه با هماهنگی و همکاری با سایر بخش های وزارت و ارگان های دولتی محلی و فدرال است.
 صدور پروانه کسب و کار
مرحله آخر پرداخت هزینه و انجام کلیه الزامات قانونی دیگر برای اخذ مجوز کسب و کار است. پس از صدور مجوز، عملیات تجاری می تواند آغاز شود. برای سرمایه گذاری می توانید به لینک مرتبط مراجعه نمانید که در ادامه توضیحاتی در مورد سازمان سرمایه گذاری ابوظبی ارائه خواهیم داد.
https://www.adia.ae/en/investments
 سازمان سرمایه گذاری ابوظبی Abu Dhabi Investment Authority
سازمان سرمایه گذاری ابوظبی (ADIA) یک صندوق سرمایه گذاری مستقل متعلق به ابوظبی است که به منظور سرمایه گذاری وجوه از طرف دولت ابوظبی تأسیس شده است.  این سازمان مقدار قابل توجهی از سرمایه را مدیریت می کند و یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری در جهان است. بدین دلیل، این صندوق در امور مالی بین المللی تأثیرگذار بوده است. در سال 2008، ADIA ریاست گروه کاری بین‌المللی متشکل از 26 صندوق سرمایه‌گذاری مستقل را برعهده داشت که «اصول و روش‌های پذیرفته‌شده عمومی صندوق‌های ثروت دولتی» (معروف به اصول سانتیاگو) را تهیه کردند. این اصول برای بازارهای مالی بین‌المللی ایجاد شد که نشان دهد صندوق‌های دارایی دولتی دارای چارچوب‌های قوی هستند و سرمایه‌گذاری‌های آنها فقط بر مبنای اقتصاد و پول انجام می‌شود.
 امروزه ADIA در تمام بازارهای بین المللی – سهام ، زیرساخت ها، املاک و سهام خصوصی سرمایه گذاری می کند. سند دارایی جهانی ADIA به صندوق های فرعی تقسیم می شود که یک طبقه دارایی خاص را پوشش می دهد. هر طبقه دارایی دارای مدیران صندوق و تحلیلگران داخلی است که آن را پوشش می دهند. تقریباً هر طبقه دارایی هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی مدیریت می شود. به طور کلی بین 70 تا 80 درصد از دارایی‌های سازمان در خارج از کشور مدیریت می‌شوند. سازمان سرمایه گذاری ابوظبی (ADIA) یکی از خریداران عمده املاک سازمانی ایالات متحده امریکا از طریق نهادهای فرعی مختلف است. ADIA همچنین در پروژه های توسعه از جمله مراکز خرید سرمایه گذاری می کند.
مرکز رقابت ابوظبی COAD

مرکز رقابت ابوظبی با هدف دستیابی به بالاترین سطوح رقابت در امارت با ایجاد محیطی متنوع و پایدار تأسیس شد که کسب و کارها و شرکت های امارات را قادر می سازد تا بهترین نتایج را در زمینه بهره وری به دست آورند. این مرکز به ایجاد محیطی اقتصادی کمک می کند که نوآوری و ابتکار را بالا برده تا سرمایه گذاری و موفقیت پروژه های اقتصادی در امارت تشویق شوند. هدف این مرکز بهبود شاخص های رقابت پذیری امارت با توجه به شاخص های رقابت جهانی از طریق هماهنگی با سازمان های مختلف دولتی و خصوصی برای توسعه و تسهیل فضای کسب و کار، نظارت بر عملکرد رقابت پذیری و ارائه پیشنهادات لازم برای توسعه تفکر رقابتی است. این مرکز همچنین با همکاری شرکای مربوطه خود برای تهیه مطالعات تخصصی در زمینه رقابت و تلاش برای بهبود فضای رقابتی امارت از طریق توسعه برنامه‌هایی با اهداف خاص، توسعه سیاست‌ها و ابتکارات رقابت‌پذیری در حمایت از توسعه اقتصاد امارت کار می‌کند.
 راه اندازی کسب و کار در منطقه آزاد ابوظبی
هنگام برنامه ریزی برای راه اندازی یک تجارت در ابوظبی، گزینه ای برای انتخاب منطقه آزاد وجود دارد. راه اندازی کسب و کار در منطقه آزاد ابوظبی مزایای خاصی دارد.
  • مالکیت کامل کسب و کار
  • مجوز انتقال درآمد و سود از بیرون به منطقه آزاد ابوظبی و بلعکس
  • معافیت های مالیاتی
  • اسکان برای کارگرها
تسهیل در اخذ مجوزها
تصمیم نهایی به نوع کسب و کاری که قصد افتتاح آن را دارید و ساختار مالکیت احتمالی بستگی دارد.
 مناطق آزاد ابوظبی:
  • بازار جهانی ابوظبی
  • منطقه صنعتی خلیفه ابوظبی
  • منطقه آزاد شهر مصدر
  • فرودگاه ابوظبی

 

Twofour54 (منطقه رسانه) دولت امارات متحده عربی در سال‌های اخیر گام‌های مهمی برای تسهیل افتتاح یک تجارت در ابوظبی برداشته است. اگر هنوز در مراحل اولیه برنامه ریزی خود هستید، در نظر گرفتن مناطق آزاد در ابوظبی ممکن است ایده خوبی باشد. بسته به فعالیت تجاری خود، شما می توانید برای مجوز فریلنسر در ابوظبی نیز درخواست دهید. امارات متحده عربی یکی از جذاب ترین مکان ها برای افتتاح کسب و کار در این منطقه است و احتمالاً در آینده نزدیک جایگاه آن افزایش خواهد یافت.
در کل، یک سرمایه گذار می تواند حداکثر ظرف مدت 15 دقیقه به صورت آنلاین برای شروع کسب و کار خود در کشور امارات متحده عربی اقدام کند. راه اندازی یک کسب و کار به روش های معمولی مستلزم یک سری مراحل، رویه ها و تاییدیه های وزارت اقتصاد و سایر نهادهای دولتی است. شرکت ها و سرمایه گذارانی که به دنبال ایجاد جای پایی در ابوظبی هستند باید قبل از اینکه به عنوان یک تجارت قانونی شناخته شوند، دو چیز را انجام دهند: کسب مجوز تجاری و ادغام. این الزامات نیاز به انجام فرآیندهای مختلف کاربردی خاص برای دادن مشروعیت به مشاغل برای فعالیت در امارت را دارد. مجموع هزینه های ثبت شرکت در ابوظبی 19999 AED می باشد.

منابع:

https://www.bayut.com

https://added.gov.ae


دیدگاهتان را بنویسید